Profesija: graustologs
Mājas lapa: http://whiterabbit.lv

es biju tas melnais kaķis, kas pārskrēja tev ceļu

Arhīvs
Septembris, 2018
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Valodas skandāls Rīgas lidostā
Publicēts 24. septembrī, 2008.
Nesen valsti pāršalca vēsts par notikumu "Narvessen" veikaliņā, kur kāds krieviski runājošs Vadims sadraudēja ar tiesu darbiem meitenei, kas bija atteikusies viņu apkalpot krievu valodā. Toreiz ikdienas rakstura nesaprašanās tika pacelta teju līdz nacionāla skandāla līmenim, apelēts pie visaugstākajām matērijām un ideāliem. Izskatās, ka minētā prakse ir atsevišķu indivīdu prātos "aizķērusies" kā lieliska metode savas kašķīgās dabas un huligānisko tieksmju attaisnošanai. Tikai tagad pie tās ķērušies arī paši latvieši.

Pirms pāris dienām līdzīga rakstura notikums gadījies Rīgas lidostas teritorijā esošajā "Coffee Nation" kafejnīcā. Klients sastrīdējies ar oficianti un, laikam afekta stāvoklī asociēdams sevi ar slaveno Žirinovski, paķēris karstās kafijas krūzi un uzgāzis tās saturu oficiantei, nodarīdams gan ne tikai cerēto morālo kaitējumu, bet arī fizisku, jo kafija, kā izteicās kafejnīcas vadītāja, tiekot pasniegta apmēram 60 grādus karsta. Incidentu novērojuši apsardzes pārstāvji, kuri skandālistu tūdaļ "sašņorējuši".

Taču ar to skandāls nebeidzas, bet gan tikai sākas. Klients, acīmredzot sapratis, ka aizgājis par tālu, nolēma tomēr neapstāties un "spēlēt uz visu banku". Gan apsargiem, gan notikuma lieciniekiem par brīnumu, viņš sācis apgalvot, ka incidents izcēlies dēļ tā, ka viņš neesot apkalpots latviešu valodā. Oficiante esot paziņojusi, ka lidosta ir tranzīta teritorija un tāpēc te varot runāt, kā grib, un ka viņa pati esot no Ukrainas un latviešu valodu nemaz neprotot. Pēdējais apgalvojums izraisīja izbrīnu kafejnīcas administrācijā, jo minētajai meitenei viss ir kārtībā ar vairāku, ne tikai latviešu valodas zināšanu; turklāt arī policiju izsauca tieši viņa. Vēl vairāk, klients apgalvoja arīdzan, ka tīri šo meitenes izteikumu radītā satraukuma pēc viņam no rokām izslīdējusi tasīte un nokritusi tādā veidā, ka tikpat nejauši kafija izšļākusies meitenes virzienā - kaut arī liecinieki visi kā viens apgalvo, ka kafijas krūzīti viņš izlējis ļoti mērķtiecīgi - kas, starp citu, redzams arī drošības kameru ierakstā. Tomēr vainīgais turpina apgalvot, ka meitene viņu saukājusi par fašistu, un pieprasa "Coffee Nation" veikt kompensāciju par nokavētās lidmašīnas biļeti...

Vai tagad katrs skandālists apelēs pie nacionālā jautājuma, lai provokatīvā veidā maskētu savus grēkus? 


Komentāri (11)
Chirix: Šoreiz piekrītu par 100%. Šajā gadījumā drīzāk pie vainas ir klienta kašķīgā daba un neprasme komunicēt ar līdzcilvēkiem. Ar neprasmi komunicēt es domāju saskarmes kultūru nevis valodas zināšanas. Tāds "cīnītājs par valodu" dara kaunu gan sev gan valodai.
24/09/2008 15:10
Bonkajs: nav 100% gadījumu! Apkalpojošajā spējā jāmāk savaldīties netikai tad kad esi pazemots/a, bet arī tad kad esi ar apbižotāju samainījies vietām!!! :| Abi vainīgi, jo diezvai kurš katrs cilvēks kurš kavē lidmašīnu atļausies uzstājīgi eskalēt konfliktu ar oficianti!
24/09/2008 20:52
Psychonaut: Abi labi. Bet krievi lielākoties ir diagnoze! Protams ir izņēmumi, bet tomēr. Par pasākumu: Par karsto kafiju noteiks ekspertīzi un tad ar noteiks vai kafija bija karsta vai nē! Tur nevarēs pierādīt, tīri nepatīkamas sajūtas dabūja. Abas prasības (klienta un kafejnīcas) ir morālās kompensācijas un nekas vairāk. Kafejnīcas gadījumā vēl visādi pārkāpumi, un oficiantes gadījumā pants par rasu naidu kurināšanu, pants par valodas likuma neievērošanu! Klienta gadījumā ir vairāk taisnības, pluss viņš dēļ tā visa ar reisu nokavējis. Pat ja viņš ir nekauņa un pacēlis balsi, oficiantei vajadzēja savaldīties un/vai uzreiz saukt apsardzi.

gadījumu izvilka, jo tas patīk mūsu presei.
26/09/2008 17:08
Psychonaut: Un par apsardzi, tā veikusi starp citu nesankcionētu un nepareizu brīvības atņemšanu! Karoče tur taj gadījumā ir desmitiem pārkāpumu.
26/09/2008 17:11
Džerijs Šterns: Psy, tu nesaprati - par valodas lietu "klients" DIRŠ.
26/09/2008 17:13
Psychonaut: Es lasīju abas versijas. Klienta, veikala. Pēcāk arī policijas komentāru, ka neko nevar redzēt nemaz ierakstā un tādā garā. Zinot ka tas ir krievu iestādījums un tā tur gadās, es ticu klientam. Tāpat kā ticu tam ka meitene uzbraukusi un tas, ka šis nostresojies un uzlējis virsū, ko gan ar grūti pierādīt un teksti kafija karsta ir pilnīgi garām, ja grib citu pantu, jo reali to var konstatēt tikai ekspertīzē, kura neko neuzrādīs.
26/09/2008 19:46
Psychonaut: Un kur tu izrāvi txt par izbrīnu par valodu, kafejnīca teica, ka viņām esot doķi. Reali, zinot kā tos dabū, tie nepierāda neko. Starpcitu šodien tur tam kafuzim uzlika sodus vai rājienus par valodas pārkāpumiem, kuri tur bija vairākās pozīcijās.
26/09/2008 19:50
REx: Gribētos cienījamajam raksta autoram šoreiz nepiekrist.

Rodas iespaids, ka autora pats nav saskāries ar itin bieži izplatīto situāciju, kad krieviski runājošs pārdevējs uzskata par normālu latviešu valodu nezināt, vai tajā nerunāt principa pēc.

Un no "krievalodīgā" sagaidīt epitetu "gans, fašist nedobitij", ir vienkāršāk par vienkāršu. Atliek uzjautāt - "Jūs latviski runājat?".

Tā ka šajā gadījumā esmu Coffee Nation klienta pusē. Kas gan, protams, nenozīmē, ka viņam bija jālaistās ar kafiju. Bet nu, afekta stāvoklis, utt...

Coffee Nation šajā gadījumā pats sagatavoja augsni konfliktam un pat to aktīvi provocēja, ja klienta teiktais ir patiesība, ko nav iemesla pašaubīt...

Un nevajag jaukt gadījumu Narvessen ar gadījumu Coffee Nation. Pirmajā gadījumā pārdevējs nerunāja svešvalodā, ko no viņa neviens arī nepieprasa. Otrajā gadījumā iestāde pārkāpa Latvijas Republikā pastāvošo likumdošanu.

Var apskatīties karikatūras par tēmu, raksta beigās:
http://russkieland.wordpress.com/2008/09/26/wrong-cup-of-coffee/
05/10/2008 16:16
REX: "Džerijs Šterns: Psy, tu nesaprati - par valodas lietu "klients" DIRŠ."

Avots, Šterna kungs?

;)
05/10/2008 16:24
Fašists: Cilvēks novests līdz afektam — vienā vietā, otrā, trešā...u.t.t. Krievu meli, saukāšana par fašistu, patērētāja tiesību pārkāpašna
06/04/2009 13:27
Jana: Man tādas situācijas darbā katru dienu.
15/05/2018 20:10
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: