Profesija: graustologs
Mājas lapa: http://whiterabbit.lv

es biju tas melnais kaķis, kas pārskrēja tev ceļu

Arhīvs
Decembris, 2018
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
Jautājums par E-talonu
Publicēts 5. decembrī, 2008.
Palasījos par tuvākajā laikā lietošanā ieviešamo E-talonu un nobrīnījos vien. Noteikumos teikts: "Iekāpjot sabiedriskajā transportā – autobusā, trolejbusā vai tramvajā, - viedkarte vai viedbiļete būs jāpietuvina elektroniskajam kartes lasītājam. Tādējādi brauciens tiks reģistrēts un pasažieris būs samaksājis par braucienu." Uzmanību, jautājums: nekur nav teikts, ka par šo reģistrāciju tiks saņemts čeks vai tamlīdzīgi. Tātad, kas un kā veiks kontroli pār to, vai es vispār katrā konkrētajā braucienā veicu minētās operācijas? Protams, šādi tādi varianti prātā nāk, kā tas varētu būt iespējams tīri teorētiski, taču tā ir diezgan sarežģīta ķēpa. Idejas?


Komentāri (18)
deni2s: Varētu padomāt, ka tagad tev tas kompostrējamais aparāts izdod čeku... Gan jau iekšā būs čips, kurā visa info arī glabāsies, nav jau nekāda kosmosa zinātne vairs...
05/12/2008 21:28
Džerijs Šterns: Nu i, ka viņa tur glabāsies? Kāps iekšā kontrole ar datoru?
05/12/2008 21:31
Deimis: Kontrolieriem būs speciāli aparāti, kuros ievietojot tavu karti vai biļeti nolasīs infu, kur ar parādīsies esi Tu, praviet, godīgi samaksājis par braucienu vai nē. ;)
05/12/2008 21:36
Džerijs Šterns: Viedkarti pielikt pie sensora pēdējā brīdī ir vieglāk, nekā pēdējā brīdī nopirkt taloniņu pie konduktora, hehe :D
05/12/2008 21:43
Lielkuilis: Laiks taču tiks fiksēts, tā kā pēdējā brīdī brauciena reģistrētāji tiks sodīti.
Jau šobrīd sab. tr. lietošanas noteikumos ir noteikts: "Pasažiera pienākums ir nekavējoties pēc iekāpšanas transportlīdzeklī iegādāties pie konduktora vai vadītāja - konduktora vienreizēju braukšanas biļeti par braukšanu"
05/12/2008 22:57
Chirix: Tagad jau arī kompostrējamais uzdrukā laiku tādēļ kontrole var labi redzēt, vai esi kompostrējis biļeti pēdējā brīdī.
Mani, kā cilvēku, kam darbs apmaksā telefonu, uztrauc tikai apstāklis, ka tās e-biļetes nevar ar sms papildināt :(
05/12/2008 23:26
Džerijs Šterns: Tad tev jāpārvācas uz Liepāju.
06/12/2008 06:08
deni2s: Piedod, Džerij, bet man rodas iespaids, ka tu neatrodies uz planētas Zeme.

Džerijs Šterns: Nu i, ka viņa tur glabāsies? Kāps iekšā kontrole ar datoru?

Vai tā ir problēma, kontrolei iekāpt ar datoru? Uz Zemes ir 2008.gads!

Džerijs Šterns: Viedkarti pielikt pie sensora pēdējā brīdī ir vieglāk, nekā pēdējā brīdī nopirkt taloniņu pie konduktora, hehe :D

Rīgas tramvajos vismaz jau labi sen nav jāpērk taloniņš pie konduktora un tas netraucē esošajai sistēmai darboties vairāk vai mazāk veiksmīgi.

Mani vairāk interesē, kāda velna pēc bija jāizgrūž milzu naudas uz kompostrētājiem, lai tos pēc dažiem mēnešiem atkal mainītu pret elektroniskiem kartes lasītājiem?
06/12/2008 17:58
Džerijs Šterns: Zeme? Kāda Zeme??!! Bļīīīn, a es ta domāju......
06/12/2008 20:26
dusk: Vispār tramvajos var nopirkt pie vadītāja un esošā sistēma ir konkrēta izspiešana. Es vienreiz 2 nedēļu garumā pirku biļetes. Te kiosks slēgts (pie CSDD, kur bariem cilvēku), te nav pārdošanā, te vēl kas. Reali vienmēr jāpērk pioe vadītāja pa 10 santīmiem dārgāk.

Par čipiem. Parasti ir tā iekāp kontrole, pagaida un tad bloķē (vismaz Polijā) Tie kas negrib maksāt un var atļauties čakarēt (laika un naudas) tos 100% varēs izkulties, Latvijas likumdošana ir caurumaina un sviestaina. Kamēr nav policija tāpat tantuki iekasē no mazspējīgiem to soda naudu. Es cik reizes esmu redzējis kā konduktorus iereibuši tēvaiņi pasūta.
08/12/2008 15:08
dusk: ceru ka e-talons nebūs Latvijas izpildījumā. Lasīt plasmasiņa 30 santīmi vai neko maksās, būs daudz automāti, kur to papildināt, automāti, kas izmet ārā kartes. Ja nē tufta tāpat. Un vēl kamēr nepārplānos sistēmu transports būs viens no dārgākiem un lēnākiem Eiropā jau tagad :D
08/12/2008 15:11
dusk: Ā un čakarēt, ja pieiet nopietni tai lietai varēs arī tad:
- zinot (vagona numuru, laiku, datumu un vēl ko - domāju jaunu Ameriku šamie netaisīs) iekš on-line varēsi pārprogrammēt tās kartes, ja iekāpj kontrole
-tas tāpat kā tagad ja ir ziepes, svece n-reizes (vai kamēr uzraujies un to ieplēš) vari braukt ar 1 talonu
un ir vēl desmitiem veidu kā legāli šmaukties :D

Vai tas ir atbalstāmi. Es teiktu ka Jā. Jo RS ir ļoti nesaimniecisks uzņēmums, kas publiski pauž da jebko, bet dzīvē ir dajebkas cits.
08/12/2008 15:18
Chirix: dusk, varētu sīkākas instrukcijas par ziepēm un sveci? :)
08/12/2008 15:47
dusk: apsmērē galu biļetei. aparāts drukā ar tinti. izkāp un noslauki datus. Nākamreiz p jaunam. Tur jāpaeksperimentē, kas labāks ziepes, līme, laka, vasks. Es pazīstu, kas tā dara.
08/12/2008 17:51
NighttraiN: njaa,svece.... Liepājā šis joks vairs gadus piecus krastā neiet, bet bija labs savulaik daudz lati tika ieekonomēti :)
09/12/2008 10:40
Ilmars: Manuprāt, visa šī sabiedriskā transporta sistēma, kur par katru bruacienu jāmaksā kā par taksi - Iekāp, maksā, izkāp, iekāp, maksā... utt nav korekta. Cik ir cilvēku, kas uz darbu brauc, vai ir izdevīgāk braukt, ar diviem dažādiem sabiedriskajiem. Biļetei ir jāuzskaita laiks, nevis iekāpšana. Cilvēks nokompastrē biļeti un stundu var vizināties pa jebkuru transportu, ko vien vēlās.
10/12/2008 09:06
girts: Es par bezmaksas transportu!
15/05/2018 19:37
freeo: Labs raksts!
02/09/2018 17:32
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: