Publicēts 5. decembrī, 2008.
Palasījos par tuvākajā laikā lietošanā ieviešamo E-talonu un nobrīnījos vien. Noteikumos teikts: "Iekāpjot sabiedriskajā transportā – autobusā, trolejbusā vai tramvajā, - viedkarte vai viedbiļete būs jāpietuvina elektroniskajam kartes lasītājam. Tādējādi brauciens tiks reģistrēts un pasažieris būs samaksājis par braucienu." Uzmanību, jautājums: nekur nav teikts, ka par šo reģistrāciju tiks saņemts čeks vai tamlīdzīgi. Tātad, kas un kā veiks kontroli pār to, vai es vispār katrā konkrētajā braucienā veicu minētās operācijas? Protams, šādi tādi varianti prātā nāk, kā tas varētu būt iespējams tīri teorētiski, taču tā ir diezgan sarežģīta ķēpa. Idejas?
Jau šobrīd sab. tr. lietošanas noteikumos ir noteikts: "Pasažiera pienākums ir nekavējoties pēc iekāpšanas transportlīdzeklī iegādāties pie konduktora vai vadītāja - konduktora vienreizēju braukšanas biļeti par braukšanu"
Mani, kā cilvēku, kam darbs apmaksā telefonu, uztrauc tikai apstāklis, ka tās e-biļetes nevar ar sms papildināt :(
Džerijs Šterns: Nu i, ka viņa tur glabāsies? Kāps iekšā kontrole ar datoru?
Vai tā ir problēma, kontrolei iekāpt ar datoru? Uz Zemes ir 2008.gads!
Džerijs Šterns: Viedkarti pielikt pie sensora pēdējā brīdī ir vieglāk, nekā pēdējā brīdī nopirkt taloniņu pie konduktora, hehe :D
Rīgas tramvajos vismaz jau labi sen nav jāpērk taloniņš pie konduktora un tas netraucē esošajai sistēmai darboties vairāk vai mazāk veiksmīgi.
Mani vairāk interesē, kāda velna pēc bija jāizgrūž milzu naudas uz kompostrētājiem, lai tos pēc dažiem mēnešiem atkal mainītu pret elektroniskiem kartes lasītājiem?
Par čipiem. Parasti ir tā iekāp kontrole, pagaida un tad bloķē (vismaz Polijā) Tie kas negrib maksāt un var atļauties čakarēt (laika un naudas) tos 100% varēs izkulties, Latvijas likumdošana ir caurumaina un sviestaina. Kamēr nav policija tāpat tantuki iekasē no mazspējīgiem to soda naudu. Es cik reizes esmu redzējis kā konduktorus iereibuši tēvaiņi pasūta.
- zinot (vagona numuru, laiku, datumu un vēl ko - domāju jaunu Ameriku šamie netaisīs) iekš on-line varēsi pārprogrammēt tās kartes, ja iekāpj kontrole
-tas tāpat kā tagad ja ir ziepes, svece n-reizes (vai kamēr uzraujies un to ieplēš) vari braukt ar 1 talonu
un ir vēl desmitiem veidu kā legāli šmaukties :D
Vai tas ir atbalstāmi. Es teiktu ka Jā. Jo RS ir ļoti nesaimniecisks uzņēmums, kas publiski pauž da jebko, bet dzīvē ir dajebkas cits.