Publicēts 8. jūlijā, 2008.
Izlasot šo virsrakstu, Jūs droši vien tūdaļ teicāt, ka tagad saprotat, kāpēc Latvijā britu tūristi uzvedas tieši tā... Steidzu Jūsu secinājumus sagraut - runa ir tikai par enerģijas dzērienu, kuru reklāmas nolūkos kompānija Redux Beverages nosaukusi tieši šādi. Lieki piebilst, ka Lielbritānijā šis produkts izraisījis veselu skandālu sēriju no dažādām institūcijām un nevalstiskajām organizācijām.
Patiesībā, protams, nekāda kokaīna dzēriena sastāvā nav, tikai tradicionālās enerģētiskās vielas - taurīns, guarana, vitamīni un kofeīns (jāteic gan, pēdējais ir vismaz trīsarpus reizes lielākā daudzumā nekā, piemēram, RedBull dzērienā). Taču dažādas narkotiku antipropogandas vienības ir sākušas karu pret jauno produktu.
Neatkarīgās informatīvās organizācijas DrugScope direktors Harijs Šapiro uzskata, ka šis ir bezatbildīgs mārketings no Redux Beverages puses, un izsaka cerību, ka patērētāji uz to neuzķersies. Alianses UK National Drug Prevention pārstāvis Deivids Reinss uzskata kompānijas izrīcību par cinisku, brutālu mēģinājumu izmantot narkotiku popularitāti produkta reklāmai; viņaprāt, zemapziņas līmenī šī reklāma propogandē, ka narkotikas ir pozitīva un stilīga parādība, bet pusaudži tieši to vēlas - būt stilīgi. Tādējādi tā būtībā esot narkotiku propoganda pusaudžu vidū.
Redux Beverages pārstāvji krasi iebilst pret šāda rakstura secinājumiem, uzdodot diezgan trāpīgu jautājumu - kāpēc tādā gadījumā sabiedrība neiebilst, piemēram, pret parfimērijas pasaulē izplatītajiem produktiem Charly un Opium. Vienlaikus Cocaine dzēriena popularitāte turpina augt; šobrīd ir uzsākta tā ieviešana Jaunzēlandes un Austrālijas tirgos.
Iepriekšējais sērijas "14,99" raksts: http://jerry.mix.lv/articles/1499-ne-pusaudzu-alkoholismam
kruta. bet man nav tv mājās.
bezadbildība ir vispār atļaut tirgot enerģētiskos dzērienus. tos varēja piegādāt tikai armijas vajadzībām. Latvijā arī tas pats ārprāts pieaug ar tempu par vairākām reizēm gadā. Cilvēki ir dumji. Punkts un āmen.